Nové inteligentní autoadaptivní pérování
Hydractive III, použité již na limuzíně Citroën C5, dostává
nové rozměry právě na verzi Break, jehož rozměrný
zavazadlový prostor o obsahu 563 litrů, zvětšený sklopením
zadního sedadla na 1658 litrů, pojme velké množství
zavazadel. Pérování zajišťuje i při jejich velkém počtu
naprosto konstantní vyváženost vozu: Vzdálenost mezi
podlahou a povrchem vozovky (světlá výška) je vždy stejná
v každém místě vozu. Pérování navíc automaticky přizpůsobuje
světlou výšku v závislosti na rychlosti automobilu a stavu
vozovky pomocí elektronických snímačů propojených systémem
multiplex s integrovaným hydraulicko-elektronickým blokem (BHI).
Je-li vozovka v dobrém stavu a rychlost a rychlost vozu přesahuje
110 km/hod, Citroën C5 Break se automaticky sníží v přední
části o 15 mm a v zadní časti o 11 mm, čímž se dosáhne příznivějšího
součinitelu odporu vzduchu (SX) a tudíž i nižší spotřeby.
Na zhoršené vozovce a při rychlosti nižší než 70 km/hod
se světlá výška vozu C5 Break zvýší o 13 mm.
Zdvih kol je větší a je tak zachováno jízdní pohodlí. V
požití s některými motory - 2.0 i 16V a 2.2 HDi 16V - má pérování
Hydractive III doplňující snímače úhlu volantu, brzdového
a plynového pedálu, podélného a příčného zrychlení a
také počítač, používající nové parametry pro rozbor jízdy:
profil a zvláštnosti vozovky a použitý styl řízení.
Navrhuje pak dva způsoby jízdy, komfortní a dynamický, které
jsou simultánně řízeny inteligentním systémem změny pružnosti
tlumičů. Pohyby karosérie (kývání, náklon dopředu a
dozadu) jsou citelně omezeny, pohodlí při jízdě je skutečně
neporovnatelné a stabilitě vozu nelze nic vytknout. Celý systém
je zcela automatický a autonomní, řidič tak nemusí nikterak
zasahovat a může neustále využívat ideální rovnováhy.
Navíc může řidič aktivovat ovládaní " Sportovní jízdy"
vozu, pokud chce, aby pérování častěji přecházelo do
dynamického módu a déle v něm zůstávalo. |