Bezpečnost na prvním místě

Nové inteligentní autoadaptivní pérování Hydractive III, použité již na limuzíně Citroën C5, dostává nové rozměry právě na verzi Break, jehož rozměrný zavazadlový prostor o obsahu 563 litrů, zvětšený sklopením zadního sedadla na 1658 litrů, pojme velké množství zavazadel. Pérování zajišťuje i při jejich velkém počtu naprosto konstantní vyváženost vozu: Vzdálenost mezi podlahou a povrchem vozovky (světlá výška) je vždy stejná v každém místě vozu. Pérování navíc automaticky přizpůsobuje světlou výšku v závislosti na rychlosti automobilu a stavu vozovky pomocí elektronických snímačů propojených systémem multiplex s integrovaným hydraulicko-elektronickým blokem (BHI). Je-li vozovka v dobrém stavu a rychlost a rychlost vozu přesahuje 110 km/hod, Citroën C5 Break se automaticky sníží v přední části o 15 mm a v zadní časti o 11 mm, čímž se dosáhne příznivějšího součinitelu odporu vzduchu (SX) a tudíž i nižší spotřeby. Na zhoršené vozovce a při rychlosti nižší než 70 km/hod se světlá výška vozu C5 Break zvýší o 13 mm.
Zdvih kol je větší a je tak zachováno jízdní pohodlí. V požití s některými motory - 2.0 i 16V a 2.2 HDi 16V - má pérování Hydractive III doplňující snímače úhlu volantu, brzdového a plynového pedálu, podélného a příčného zrychlení a také počítač, používající nové parametry pro rozbor jízdy: profil a zvláštnosti vozovky a použitý styl řízení. Navrhuje pak dva způsoby jízdy, komfortní a dynamický, které jsou simultánně řízeny inteligentním systémem změny pružnosti tlumičů. Pohyby karosérie (kývání, náklon dopředu a dozadu) jsou citelně omezeny, pohodlí při jízdě je skutečně neporovnatelné a stabilitě vozu nelze nic vytknout. Celý systém je zcela automatický a autonomní, řidič tak nemusí nikterak zasahovat a může neustále využívat ideální rovnováhy. Navíc může řidič aktivovat ovládaní " Sportovní jízdy" vozu, pokud chce, aby pérování častěji přecházelo do dynamického módu a déle v něm zůstávalo.





1 2